Verkenners

givers

Deze scouties hebben al wat scoutswinters op hun kerfstok staan. De leeftijdsgroep gaat van 13 tot 16 jaar.

De pubers die deze groep bevolken hebben veel in hun mars. Maar zoals je zelf misschien al merkte durven ze wel eens een grote mond opzetten. Vaak bedekken ze daarmee hun eigen onzekerheid. Een onzekerheid die ontstaat uit de zoektocht naar zichzelf, een ontdekkingsreis die ze op deze leeftijd volop beleven.

Givers voelen zich op hun best als ze onder vrienden zijn, soms maakt leiding deel van uit van die vriendengroep, op andere momenten zetten ze zich vooral tegen jou af. Af en toe krijg je ze niet uit hun luie zetel, of hebben ze maar weinig zin om veel woorden aan iets vuil te maken...

Een moeilijke leeftijd? Kan zijn.

Maar vooral een leeftijd op de wip. Ze krijgen elke dag nieuwe mogelijkheden en ze zijn vaak tot veel meer in staat dan ze zelf vermoeden. Je kan erg veel van hen vragen, als je ze zo aanspreekt dat ze zich begrepen voelen. Als je givers eenmaal gemotiveerd zijn en er de beuk inzetten, zijn ze niet meer tegen te houden.

Met een spannende toon in activiteiten daag je gidsen en verkenners uit om er samen op uit trekken, wek je gemakkelijk hun enthousiasme en geef je hen zo de de kans om elkaar op te vangen en hun kwaliteiten te ontplooien.

Activiteiten:

er zijn geen activiteiten gekend

De leiding van de verkenners:

Aron Dhondt (takleider)

Aron Dhondt