Wat valt er zo te weten over Scouting Stasegem?

Scouting Stasegem is een jeugdvereniging die zich vrijwillig met de jeugd van Stasegem en omstreken bezig houdt. Wij zorgen voor beweging en recreatie met de bedoeling kinderen samen te brengen en om een leuke sfeer te verkrijgen in Stasegem!

De kinderen komen vrijwillig naar de scouts en ze mogen al hun vriendjes en vriendinnetjes, familieleden, … meebrengen.

Bij ons is iedereen welkom!

De leiding ziet erop toe dat de leden niets te kort hebben, veel plezier maken en indien mogelijk zelfs iets bij leren.

Ook werkt de scouts aan dorpsactiviteiten om de goede relatie en samenwerking met de andere Stasegemnaren te behouden. Denk maar aan Stasegem kermis en onze kerstmarkt. Maar de hoofdreden is dat we sfeer, ambiance en plezier willen brengen in ons geweldig dorpje!

Onze scoutslokalen bevinden zich in de Speltstraat, dicht bij het voetbalveld en de stedelijke basisschool Zuid. Wij beschikken ook over een speelveld waar de meeste buitenactiviteiten plaats hebben. Indien het regent, kunnen we onderdak vinden in onze scoutslokalen.

Kerels Van Zannekin Scouting Stasegem heeft een zeer rijke geschiedenis. Deze jeugdbeweging bestaat inmiddels 50 jaar en denkt zeker nog niet aan stoppen. Elke zondag van de week staat een groep enthousiaste jongelingen klaar om het beste van zichzelf te geven en de kinderen te plezieren. Met sport en spel amuseren zowel de leiders als de leden zich telkens te pletter. De activiteiten die op zondag zorgvuldig worden georganiseerd, zijn van zeer verschillende aard. Bosspel, paratocht, sluipspel, geluidenspel,… zijn er enkele van. Mama of papa wees niet bang! Scouts is niet enkel elkaar besmeuren met modder of verf… Vele spelen hebben ook een wat nettere afloop… Je wasmachine zal dus niet elke zondag op volle toeren moeten presteren.

img_9136